Що таке контекстна реклама і як вона виглядає. Основні поняття і види

Рекомендуем к прочтению
контекстная-реклама
Просмотров: ➤
Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на telegram
Telegram
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn
Содержание:

Один з найважливіших етапів просування сайту – робота з контекстною рекламою. Такий вид подачі матеріалу передбачає рекламу, яка показується пошуковою системою збоку або у верхній частині сторінки в залежності від інтересів користувача і умов розміщення. Контекстна реклама – це різна за змістом інформація (картинка, текст, відео), яку бачить користувач після введення запиту в пошуковій системі, або відвідування тематичного сайту через портали, додатки та інші види ресурсів. Її розміщення здійснюється через Google Adwords і Яндекс Директ – це спеціалізовані сервіси для підбору майданчиків з метою просування товарів і послуг. Отже, що ж таке контекстна реклама і як нею користуватися.

Види контекстної реклами

Маркетологи виділяють контекстну рекламу для соціальних мереж і пошукових систем. Однак, строгих рамок, за якими відбувається розмежування, вже не існує, оскільки постійно з’являються нові можливості та удосконалюються методи подачі матеріалів. Відповідаючи на питання, як виглядає контекстна реклама, варто розрізняти різні її види. Існує PPC реклама, за яку власник платить за клік користувача, і СРС, де кошти списуються за переходи. Крім того, на основі особливостей видачі, можна виділити наступні види контекстної реклами:

  • оголошення через пошукові сервіси: Google, Яндекс та інші;
  • створення кампаній через рекламні сервіси Google Adwords і Яндекс Директ. Користувачі інтернету бачать таку рекламу в додатках і на сайтах;
  • смарт-банери, які використовуються Яндекс Директом для формування динамічних оголошень на основі пошукових вимог користувачів;
  • пропозиції Google в форматі цікавих карток товару з картинкою і супровідним текстом;
  • універсальні кампанії для мобільних версій сайтів і додатків від Яндекс Директу і Google Ads;
  • звичайні банери на тематичних сайтах в форматі красивого зображення;
  • відеоконтент в форматі оголошень. Використовується в YouTube та інших мережах, де актуальні відеоролики.

Якщо розділити рекламу на більші блоки, можна виділити тематичну і поведінкову. Перша буде відображатися тільки на сайтах і в додатках, які підходять певній темі чи відповідають ресурсу розміщення. Друга залежить від інтересів користувача і показується на основі тих запитів, які були зроблені користувачем за певний проміжок часу з одного і того ж пристрою.

Як формується ціна на контекстну рекламу

Вартість контекстної реклами формується на основі моделі PPC (pay-per-click). Дослівно ця система перекладається як «оплата за клік». Згідно з цим визначенням, оплата знімається з рахунку рекламодавця не за кількість показів інформації обраній аудиторії, а тільки після того, як на оголошення натиснули і був виконаний перехід на ресурс, сторінку в соціальній мережі або картку з інформацією. Раніше застосовувалася інша система – СРМ (cost per mille). Її вартість розраховувалася за результатами однієї тисячі показів оголошення. В результаті такого підходу кошти витрачалися і на нецільові покази, їх відсоток іноді досягав чверті всього рекламного бюджету.
Кожен таргетолог прагне знизити ціну за клік, тому ретельно налаштовує рекламу. Оптимальний відсоток витрат формується на основі показника ROI, який інакше називають параметром повернення інвестицій. На основі нього на результативність РРС-кампанії можуть вплинути такі чинники:

  • найменша вартість кліка в певній галузі з урахуванням тимчасового інтервалу;
  • обсяг трафіку;
  • хороші показники конверсій.

Навіть при низькій вартості кліка, можна отримати негативний результат реклами, якщо трафік буде нецільовим, без хороших конверсій.

Форми оплати контекстної реклами

Фіксованої вартості для оплати показів, кліків і переходів не існує. Немає мінімальної ціни на контекстну рекламу, як і немає максимальної, користувачі самостійно призначають ставку, на основі якої система формує частоту показів і одержуваний трафік. На даний момент існують такі форми оплати контекстної реклами:

  • CPM (Cost Per Mille), CPT (Cost Per Thousand). Оплата відбувається за покази інформації в кількості 1000 штук. Для такої системи необхідно вибирати якісні, привабливі матеріали, оскільки вони транслюються користувачам незалежно від їх інтересів і місця розташування;
  • CPC (Cost Per Click), PPC (Pay Per Click). Найпоширеніша система з оплатою за кожен клік;
  • CPA (Cost Per Action). В такому форматі оплати здійснюється списання вартості за дії, які здійснює користувач на ресурсі, на який він перейшов по посиланню в оголошенні. Це може бути заповнення форм, перегляд певного обсягу інформації, скачування матеріалів та інше. Форма CPA може бути розділена на окремі елементи:
  1. CPO (Cost Per Order). Оплата з фіксованим розміром за створення замовлення на сторінці певного сайту;
  2. CPI (Cost Per Install). Ціна переходів формується на основі даних про встановлення програми. Найчастіше використовується в сфері гаджетів: смартфонів і планшетів;
  3. CPL (Cost Per Lead). З рахунку рекламодавця списуються кошти після того, як на сайті була запрошена контактна інформація. Для цього заповнюються спеціальні форми або анкети;
  4. CPS (Cost Per Sale). Оплата відбувається, виходячи з вартості здійсненої на сайті покупки, найчастіше для цього вказаний %, який стягується від загальної суми;
  5. CPD (Cost Per Download). Гроші перераховуються з рахунку рекламодавця за кожне скачування файлу.

Основні майданчики контекстної реклами: Google Adwords і Яндекс.Директ

Найпопулярнішими майданчиками для розміщення бізнес-реклами вважаються Google Adwords і Яндекс.Директ, хоча існують і інші платформи, пов’язані з просуванням товарів і послуг в інтернеті. У кожної системи є свої особливості роботи, з якими слід познайомитися, щоб вибрати найбільш зручний комплект інструментів просування та аналітики.

Медійна мережа Google

В системі Google функціонують більше 2 млн. сайтів, які приймають рекламу різних форматів. У число найпопулярніших майданчиків входять YouTube і Gmail. У зоні впливу Google знаходяться більше 90% всіх користувачів глобальної мережі інтернету. В цій системі популярні такі види таргетингу:

  • в зоні розміщення. Користувач сам вирішує, де хоче показувати свої оголошення, вказує майданчики.
  • в форматі аудиторії. Користувач визначає аудиторію, яка повинна побачити рекламу. Аудиторію можна вибрати за демографічними ознаками, соціальним статусом, віком, інтересами та іншими параметрами.

Рекламна мережа Яндекс

Яндекс вважається найбільшою російською пошуковою платформою, в якій зареєстровані більше 40 тис. сайтів, мобільних додатків і інших ресурсів. Тут можна розміщувати такі категорії таргету:

  • тематична. Оголошення показуються відповідно до тематики порталу, на яку зайшов користувач;
  • поведінкова. Система аналізує останні запити користувача і виводить відповідний контент в оголошеннях;
  • ретаргетинг. Показується відвідувачам сайтів, які вже одноразово чи кілька разів заходили на них, але з якоїсь причини вийшли без покупки;
  • по сегментації. Налаштування здійснюються на основі деяких параметрів: соціального статусу, інтересів, геолокації і інших показників.

Особливості систем

Робота з Google Adwords і Яндекс.Директ має певні особливості:

  • в кожній системі можна розміщувати різні види реклами. Доступні і тематична, і поведінкова;
  • величезне охоплення аудиторії, денні показники можуть досягати 50 млн. активних користувачів одночасно. Такі показники дозволяють знайти потенційних клієнтів чи підписників навіть для вузької тематики;
  • популярність двох майданчиків, незважаючи на конкуренцію, величезна, завдяки різним підходам і сферам впливу. Російськомовним Яндексом легше користуватися, є безліч супутніх зручних платформ, а Google дозволяє працювати зі смартфонами, у яких за замовчуванням в браузері знаходиться пошукова система;
  • вся реклама, яку формують користувачі, проходить сувору модерацію. Оголошення повинні відповідати законам і внутрішнім правилам системи.

Обидві системи дають можливість раціонально використовувати кошти і отримувати за короткі терміни велике охоплення аудиторії, велика частина якої може стати користувачами послуг або споживачами товарів. У кабінетах доступна аналітика реклами, тому завжди можна оцінити результативність вкладень і скорегувати умови просування.

Плюси і мінуси контекстної реклами

Як і будь-які інші інструменти продажу, контекстна реклама має позитивні і негативні сторони. До плюсів можна віднести:

  • великий спектр інструментів, що дозволяють налаштувати пошук цільової аудиторії максимально точно, скоротити витрати на рекламу;
  • доступність безкоштовних систем, що містять всю необхідну інформацію і інструменти для створення оголошень різного формату. Google Adwords і Яндекс.Директ дають можливість без особливих навичок управляти витратами на рекламу і відслідковувати її результати;
  • швидка окупність вкладених ресурсів. Як тільки оголошення з’явилися на обраних сайтах, додатках, реклама починає працювати, а значить користувачі відразу її бачать, починають переходити за посиланнями, вивчати продукти, підписуватися на сторінки і купувати товар. Незважаючи на моментальну віддачу не слід розслаблятися. Необхідно стежити за активністю користувачів і коригувати введені параметри;
  • можливість користуватися контекстною рекламою, навіть не маючи сайту. Замість посилання на портал можна вказати контактні телефони, адреси або сторінки в соціальних мережах. При натисканні на рекламу висвітиться візитка з інформацією.

Переваги контекстної реклами важливо знати, оскільки вони можуть стати вагомою причиною для її використання, але мінуси у такого підходу до просування також є:

  • можлива неефективність. На рекламу можуть добре клікати, навіть переходити на сайт, але покупок не здійснювати. Гроші витрачаються марно;
  • порядок видачі оголошення безпосередньо залежить від удачі і вкладених коштів. Чим вища видача, тим частіше по ній будуть переходити потенційні клієнти. Передбачити, на яку позицію поставить система створене оголошення неможливо, тому можна неефективно витратити кошти;
  • без досвіду розміщення контекстної реклами можна помилитися в налаштуваннях або неправильно ввести параметри цільової аудиторії;
  • як тільки кошти на рахунку закінчуються, показ оголошень припиняється;
  • деякі тематики можуть потрапляти під обмежувальні категорії, і створити оголошення буде неможливо;
  • деякі товари та послуги просувати за допомогою контекстної реклами неефективно і нераціонально. Наприклад, салони, відвідувачі яких проживають в мінімальному радіусі від об’єктів, або зовсім нові галузі, про які ще невідомо широкій аудиторії.

У контекстної реклами багато плюсів і мінусів, нею користуються і отримують хороші результати просування. Головне, виконати правильно налаштування і регулярно аналізувати результати, тоді вкладені кошти окупляться і допоможуть завоювати нових клієнтів. Налаштувати контекстну рекламу може бути не просто, потрібен час для вивчення всіх інструментів та аналізу аудиторії. Скоротити витрати і час на підготовку до запуску оголошень допоможуть фахівці нашого агентства. Зателефонуйте за номером 096 785 98 69 або надішліть заявку на пошту info@bestmarketing.com.ua, ми відразу зв’яжемося з вами і допоможемо організувати контекстну рекламу найбільш ефективно для вашого бізнесу.

Оцените статью по шкале от 1 до 5

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на telegram
Telegram
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn

Мы знаем как сделать рекламу,
которая подойдет под ваш бизнес

Просто заполните форму. После чего наш маркетолог свяжеться с Вами.

Хочешь получить бесплатную консультацию от Анатолия Малиновского?

Анатолий Малиновский

Founder of Best Marketing

Просим ответственно относиться к записям! Помните “Время = Деньги”

Постоянно новый контент. Следите за нами в соц. сетях!

Подпишитесь на наш блог

и получайте актуальные новости и фишки по маркетингу и развитию своего бизнеса

Комментарии

ответить с помощью Facebook

Рекомендуемые Вам Похожие Статьи

seo
Маркетинг
Vasylyna

Що таке SEO? Основні етапи робіт по SEO оптимізації

SEO – скорочена назва англійського терміна «search engine optimization», перекладається як «пошукова оптимізація сайту». SEO оптимізація проводиться для просування сайту по вибраному ключовому запиту на перші

Читать полностью »
Таргетированная-реклама
Маркетинг
Vasylyna

Таргетована реклама: що це, для чого вона потрібна, як ефективно використовувати?

Таргетована реклама в останні роки стала потужним рекламним інструментом, який дозволяє охопити величезну цільову аудиторію. Просування в соціальних мережах і на інтернет-ресурсах видається простішим, ніж застосування

Читать полностью »
ретаргетинг
Маркетинг
Vasylyna

Ретаргетинг: що це і коли його використовувати?

Реклама приваблює потенційних клієнтів на сайт, приводить на сторінку в соціальних мережах, але більша частина цієї аудиторії покидає цільової ресурс без покупки. Щоб гроші на

Читать полностью »
что-такое-лендинг
Маркетинг
admin

Що таке лендінг і як він працює?

Лендінг пейдж (посадкова сторінка) – один з інструментів маркетингу, який дозволяє збільшити аудиторію, вплив в інтернеті, створити ефективну рекламу для конкретного товару або послуги. Така сторінка

Читать полностью »
БЕСПЛАТНАЯ РЕКЛАМА В ИНТЕРНЕТЕ – 9 ЭФФЕКТИВНЫХ МЕТОДОВ
Маркетинг
Vasylyna

Безкоштовна реклама в Інтернеті: 9 ефективних методів

Створити рекламу в інтернеті безкоштовно для тих, хто тільки починає розбиратися в маркетингу, може бути складно. Експерти іноді заходять в глухий кут навіть з платними

Читать полностью »
SMM-стратегия
Маркетинг
Vasylyna

SMM стратегія: що це? План створення стратегії просування в соціальних мережах

Розміщення реклами в соціальних мережах і публікація постів тільки здаються простим завданням. За кількома рядками тексту, красивою картинкою або цікавим роликом ховається потужна SMM стратегія, яка

Читать полностью »
best marketing

Остання пропозиція!

Днів
Годин
Хвилин
Секунд
Упс ... Ви не встигли :(

3 дні тестової реклами в подарунок від маркетингового агентства Best Marketing

  • Facebook
  • Instagram
  • Target

Встигнете заповнити?